Nederlands | Français 21-10-17 | Pagina printen
QIk heb vrienden in het buitenland, kan ik die ook goedkoop laten bellen met DirectBellen?
AHelaas, de toegangsnummers op deze site zijn alleen te gebruiken vanuit Belgie
QHoe betaal ik voor jullie diensten?
AU krijgt van ons GEEN rekening. U betaalt nl. via de normale telefoonrekening van Belgacom/Telenet/mobiele provider. U betaalt dus alleen de prijs per minuut die u voorafgaand aan het gesprek hoort. Niets meer!
QBetaal ik ook bij in-gesprek?
AJa. Omdat we gebruik maken van 078/070/0900-nummers, gaan de kosten in zodra u contact hebt met ons systeem, maar wel pas ná de tariefmelding. Probeer zo mogelijk af te spreken wanneer u gaat bellen.
QKrijg ik een aparte rekening thuisgestuurd?
ANee, u ontvangt van DirectBellen géén rekening. Alle kosten voor gesprekken over onze lijnen vindt u terug op je normale (Belgacom/Telenet) rekening onder het kopje informatie/service nummers. In het 078/070/090X-tarief zijn alle verbindingskosten al verwerkt.
U kunt van ons ook géén gespecificeerde rekening thuisgestuurd krijgen. Technisch is dat helaas niet mogelijk. Vraag bij Belgacom/Telenet een gespecificeerde telefoonrekening aan om alle kosten voortaan per toegangsnummer op de nota uitgesplitst te zien.
QIk wil een gespecificeerde rekening thuisgestuurd krijgen, kan dat?
ANee, DirectBellen verstuurt géén rekeningen. Ook niet op op verzoek. Alle kosten voor het bellen naar onze nummers worden door de Belgacom/Telenet afgerekend via de normale nota onder het kopje service/informatienummers.
Om deze kosten gesplitst per 078/070/090x-nummer te zien, dient u een gespecificeerde rekening aan te vragen bij Belgacom/Telenet.
QIk wil via een GSM naar het buitenland bellen, kan dat?
AJa, en we zijn ook nog stukken goedkoper, alleen mobiele operators brengen vaak extra kosten in rekening! Check de tarieven voor onze toegangsnummers bij uw mobiele operator!
QBetaal ik meer als ik met een GSM van jullie nummers gebruik maak?
AJa, mobiele operators brengen vaak extra kosten in rekening bij het bellen naar 078/070/0900 nummers! Check de tarieven voor onze toegangsnummers bij uw mobiele operator!
QMoet ik me aanmelden of afmelden?
ANee, u hoeft zich bij ons niet aan te melden; u betaalt ook GEEN abonnementskosten. Afmelden is ook niet nodig; als u niet meer belt bent u tot niets verplicht.
QHebben jullie een minimum per maand?
ANee. Al belt u voor een cent per maand, het maakt bij DirectBellen niets uit hoeveel u belt.
QMoet ik de 078/070/090x-kosten bij de tarieven van het desbetreffende land optellen?
ANee, u betaalt alleen het tarief dat u in de lijst achter het 078/070/090x-nummer ziet staan. Alle verdere verbindingskosten zijn hierin opgenomen, ook de BTW. Onze unieke, gratis tariefmelding voorkomt verrassingen.
QIk heb een vraag over de BTW
AOmdat DirectBellen ook voor particulieren bedoeld is, zijn we verplicht de tarieven inclusief BTW te vermelden. Alle tarieven die u ziet op onze website zijn dus consumentenprijzen, dus INCLUSIEF BTW.
Als u de DirectBellen-gesprekken (onder het kopje "servicenummers") op uw (Belgacom) telefoonrekening bekijkt, ziet u de kosten in eerste instantie exclusief BTW. Aan het eind van de factuuur wordt over het totaal van de rekening pas de BTW geheven.
QBetaal ik per minuut of per gebelde seconde?
AUw gesprek wordt tot op de seconde nauwkeurig afgerekend. U betaalt dus geen cent te veel!
QHoeveel kost bellen naar...?
AKijk in de tarieflijst en zoek naar de bestemming die u wilt bellen. Achter het land staat het tarief in eurocent per minuut. Dit 078/070/090X-tarief is inclusief alles: Verbindingskosten, BTW, alles! Voor ieder gesprek hoort u bovendien een tariefmelding. Zo weet u altijd wat het gesprek kost! Belt u met een mobiele telefoon? Houdt er rekening mee dat mobiele operators (Als Base, Mobistar, Proximus enz..) vaak extra verbindingskosten rekenen voor het bellen naar 078/070/0900-nummers. Deze kosten verschillen per provider en abonnement en gaat geheel buiten DirectBellen om.
QAls jullie geen rekeningen sturen, hoe komen jullie dan aan je geld?
AAardig dat je dat vraagt :) DirectBellen ontvangt van Belgacom een gedeelte van de kosten die u betaalt voor het bellen naar onze toegangsnummers. Van deze afdracht betalen wij de internationale gesprekskosten en blijft er ook nog een klein gedeelte over voor onszelf...
QKan ik ook vanuit een telefooncel via DirectBellen bellen?
AJa, dat is wel mogelijk, maar niet erg voordelig! Bellen via DirectBellen is het voordeligst vanaf een vast toestel!
QWaarom is DirectBellen zo goedkoop?
ADit komt omdat bij ons alles automatisch gaat. Wij hebben geen telefonische Helpdesk, versturen geen rekeningen en hebben zo min mogelijk mensen in dienst. Door deze kostenbesparingen kunnen we onze belachelijk lage tarieven hanteren.
QIk wil jullie graag persoonlijk spreken.
AOm efficient en vooral goedkoop te werken, hebben we bewust gekozen om niet telefonisch bereikbaar te zijn. U kunt onze klantenservice bereiken via deze website. Als u uw gegevens zo zorgvuldig mogelijk invult, zal (wanneer nodig) één van onze medewerkers zo snel mogelijk contacteren.
QIk belde altijd via een andere carrier selectie bedrijf (Tele2/Scarlet/etc). Kan ik dan ook van jullie dienst gebruik maken?
AJa, dat kan. Toets de DirectBellen-toegangsnummers in zonder de carrier code en u belt automatisch tegen onze supervoordelige tarieven
QIk ben aangesloten bij Tele2/Scarlet Spaarstand. Kan ik dan ook nog via DirectBellen bellen?
AJa, abonnees van Tele2/Scarlet kunnen zonder problemen van onze (véél) goedkopere tarieven profiteren! Gewoon onze 078/070/090x-toegangsnummers voor het gesprek draaien. Als je abonnee bent bij Tele2 e.d., toets dan eerst 1551 (dat is de carrier code van Belgacom) voor het 078/070/090x-toegangsnummer.
QWaarom verandert het inbelnummer van land X ineens?
AGroothandelsprijzen op de telecommarkt kunnen per dag verschillen. Prijsvoordeeltjes die wij loskrijgen, ziet u ook meteen in de tarieven terug. Onze klanten kunnen dan van dit lage tarief profiteren door het nieuwe inbelnummer te gebruiken.

Het kan zijn dat u kennis hebt gemaakt met DirectBellen door zo'n actie. Onze "normale" tarieven zijn al ontzettend laag, maar regelmatig hebben we dus ook nog eens acties waarmee we landen helemáál voor een prikkie aanbieden.

Wilt u altijd als eerste weten welke landen in de aanbieding zijn, geeft u zich dan op voor de gratis nieuwbrief!
QHebben jullie nog tips?
AHier komen ze:
Als u een nummer intoetst, sluit dan af met een hekje (#). Vindt u het bellen te lang duren, toets dan een "9". u komt dan terug in het Hoofdmenu; Is het nummer dat u belt in gesprek, krijgt u een "Herhalingsmogelijkheid" (erg makkelijk!)
QIk wil geen mailings meer ontvangen, kunnen jullie mijn emailadres verwijderen?
AAls u onze nieuwsbrieven niet meer wilt ontvangen, klik hier en vul het emailadres in dat u van de lijst wilt verwijderen
Naar vaste
telefoons
Ct/
Min
Via toegangsnummer:

Naar mobiele
telefoons
Ct/
Min
Via toegangsnummer:

* 2,5 cpm tijdens dal-uren en weekend (Ma-vr : van 19.00 uur tot 8.00),
overige tijden 5 cpm.

Afrekening geschiedt per gebelde seconde.